Min viktresa!

onsdag 26 juni 2013

Viktig : från matmissbrukare till träningsförebild av Terese Alvén

Trodde inte att detta var en bok för mig eftersom jag aldrig haft varken anorexi eller bulimi men jag fastnade verkligen i boken och kunde inte släppa den.
Den handlar ju även om mig som magsäckopererad och många gånger började mina tårar rinna för vi misshandlar ju vår kropp både som sjukligt smal och som sjukligt fet.
Jag har lyckats ta mig ifrån hetsätningen och som sagt gått ner nästan 80 kg och börjat träna för att bli mer välmående.
Boken tar även upp det faktum att när vi tappar ett missbruk oavsett vilket så är det inte ovanligt att vi ersätter det med ett annat. Tex träningsmissbruk, drogmissbruk eller så.

Tveka inte att läsa denna bok, jag kommer prata mig varm om den!
Passar många!

Beskrivning: (tagen från Adlibris där även bilden är lånad)
Terese Alvén inspirerar varje vecka tusentals tjejer till ett hälsosamt liv genom sin populära träningsblogg "Spark i baken". Men det har inte alltid varit så. Terese har haft en allvarlig ätstörning som var nära att kosta henne livet. I denna självbiografi visar hon upp delar av sig själv som många i hennes närmsta omgivning inte vet om. Läsarna får följa hennes resa från osäker tjej till anorektiker och patient på ätstörningsklinik, vidare till den förebild hon försöker vara idag. Terese gick igenom ett personligt helvete, men hon kom ut på andra sidan. Nuförtiden är hon stolt över den hon är.

För mer information kolla på dess länkar:
Terese Alvéns träningsblogg
Adlibris
Tereses twitter
Recension på boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar